Sunday, 22 February 2015

வன துர்கா மந்த்ரம்


வன துர்க்கா மந்திரம்:


அஸ்ய ஸ்ரீ  வன துர்கா மஹாமந்த்ரஸ்ய  பகவான் ஆரண்ய ருஷி: அனுஷ்டுப்பு சந்த: ஸ்ரீ வனதுர்கா தேவதா தும் பீஜம் ஸ்வாஹா சக்தி   ஹரீம் கீலகம் ஸ்ரீ வன துர்கா பிரசாதேன சர்வ துக்க விமோசநார்த்தே ஜபே விநியோக:



ஓம் உத்திஷ்டபுருஷி                  அங்குஷ்டாப்யாம் நம:  
ஓம் கிம்ஸ்வபிஷி                        தர்ஜநீப்யாம் நம:
ஓம் பயம் மேசமுபஸ்திதம்     மத்யமாப்யாம் நம:
ஓம் யதி சக்ய மசக் கியம் வா  அனாமிகாப்யாம் நம:
ஓம் தன்மே பகவதி                      கனிஷ்டிகாப்யாம் நம:
ஓம் சமய ஸ்வாஹா                   கரதலகரப்ருஷ்டாப்யாம் நம:


ஓம் உத்திஷ்டபுருஷி                  ஹ்ருதாய நம:
ஓம் கிம்ஸ்வபிஷி                        ஸிரசே ஸ்வாஹா                              
ஓம் பயம் மேசமுபஸ்திதம்     சிகாயைவௌஷட்
ஓம் யதி சக்ய மசக் கியம் வா  கவசாய ஹூம்
ஓம் தன்மே பகவதி                      நேத்த்ரத்தராய வௌஷட்
ஓம் சமய ஸ்வாஹா                  அஸ்த்ராய பட்          

பூர்புவஸ்ஸுவரோம் இதி திக் பந்த:

மூல துர்கா மந்திரம்:


மூல  துர்க்கா மந்திரம்:


அஸ்ய ஸ்ரீ  மூல துர்கா மஹாமந்த்ரஸ்ய நாரத ருஷி: காயத்திரீ சந்த: ஸ்ரீ மூலதுர்கா தேவதா தும் பீஜம் ஹ்ரீம் சக்தி  ஸ்வாஹா கீலகம் ஸ்ரீ மூல துர்கா பிரசாத சித்யர்த்தே ஜபே விநியோக:


ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை அங்குஷ்டாப்யாம் நம:    
ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை   தர்ஜநீப்யாம் நம:
ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை   மத்யமாப்யாம் நம:
ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை   அனாமிகாப்யாம் நம:
ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை   கனிஷ்டிகாப்யாம் நம:
ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை   கரதலகரப்ருஷ்டாப்யாம் நம:

ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை   ஹ்ருதாய நம:    
ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை   ஸிரசே ஸ்வாஹா
ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை   சிகாயைவஷட்
ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை   கவசாய ஹூம்
ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை   நேத்ரத்தராய வௌஷட்
ஓம் ஹரீம் தும் துர்காயை   அஸ்த்ராயபட்

பூர்புவஸ்ஸுவரோம் இதி திக் பந்த:

Wednesday, 18 February 2015

Jai Sri Krishna


Shri Krishna as Kali





O daughter of the snow-capped mountain! That Ananga whose bow is of flowers, whose bow string is of a row of bees, who has five arrows, who has as his feudatory Vasanta, and the Malaya breeze as his chariot, he, even though thus equipped, having obtained some grace from thy side glance, conquers all this world single-handed - Saundaryalahari, 6

In places in the tantrik tradition, the Krishna avatar of Vishnu is often identified with Kali. This reaches a peak in the Tantrarajatantra, where it is said that having already charmed the world of men as herself, Lalitatook a male form as Krishna and then proceeded to enchant women. In this work, Krishna has six forms, identified with the six senses (including Mind). They are Kamaraja Gopala, Manmatha Gopala, Kandarpa Gopala, Makaraketana Gopala and Manobhava Gopala. Their meditation images (dhyana according to the same work, describes them as being like dawn,

Thursday, 29 January 2015

காளி உபாஸநா

க்ஷினகாளி உபாஸநா 

1.     காளிஉபாசநா
2.     காளி வழிபாட்டின் முக்கியமான க்ரமங்கள்
3.     குருவின்  கருணை
4.     நித்ய பூஜை
5.     ஜபம் செய்யும் முறை.

                                                                கடவுள் வாழ்த்து
                                           ஓம் காராய பிரணவ ரூபாய
                                           விக்ன நாஸாய நமோ நம:
                                           ஸ்ரீ மாத்ரவே ஸ்ரீ பித்ரவே
                                           ஸ்ரீ குரவே நமோ நம:
                                            சிவாயை  சிவசக்தி ரூபாயை
                                            நமச்சிவாயை நமோ நம:
                                            நாராயணாயை லக்ஷ்மிகாந்தாயை    
                                            க்ருஷ்ணாயை  நமோ நம:
                                            ராமாயை ராம தூதாயை
                                            வாயுபுத்ராயை நமோ நம:
                                            சரவணபவாயை மங்களரூபாயை
                                            பூமிபுத்ராயை நமோ நம:
                                            நவ காள்யை நவ கோள்யை
                                            நவ துர்காயை நமோ நம:
                                            சூர்யாயை சந்த்ராயை
                                            காயத்த்ரியை நமோ நம:

1.     காளிஉபாசநா

ரிது அரிது மானிடறாய் பிறத்தல் அரிது.

எளிதில்  பெற  இயலாதது   இந்த  மானிட  ஜன்மம் .நாம் செய்த பூர்வ புண்யங்களால்  நமக்குக்  கிடைத்திருக்கும் ஒரு வரப்ரசாதம்.   இந்த மானிட வாழ்க்கையில்   நாம்  பெற  வேண்டிய  நான்கு புருஷார்தங்களாகிய தர்மம், அர்த்தம், காமம்,  மோக்ஷம், என்கிற  நான்கு புருஷார்த்தங்களுள் முக்தி (மோக்ஷம்) பெறுதலே  தலையாயது.

புருஷார்த்தம்' என்றால், ஒரு மனிதன் தனது வாழ்க்கையில் அடையவேண்டிய குறிக்கோளாகும்.  தர்மம்,  அர்த்தம்,  காமம்,  மோட்சம்  என்ற நான்கும்  சதுர்வித புருஷார்த்தங்கள் ' என்று கூறுவர். இதனை  அறம், பொருள், இன்பம், வீடு என்று  தமிழிலும் சொல்லப்பட்டுள்ளன.

What is a Mantra?


adelaide yoga
Someone using mala beads
A mantra is a powerful sound, vibration or sacred utterance that is used to tame the wild mind/ego, provide focus and settle the consciousness into a profound state of meditation.
The word mantra itself, roughly translates to “mind/think instrument” and speaks directly to our subconsciousness.
You may be most familiar with the seed mantra “Om” (sometimes written as “aum”). This sound is believed to be the sound of the Universe, the sound in everything and of consciousness and by repetitively chanting it, it puts you at one with the Universe and expands your awareness. The ancient yogis claim that the sound “Om” was the very first thing in existence and subsequently created all of life.

Friday, 26 September 2014

DEVI BHAGAVATHAM IX (9) Skandha Ch.25.




Chapter XXV

On the method of worship of Tulasî Devî

1-2. Nârada said :-- When the Devî Tulasî has been made so dear to Nârâyana and thus an object for worship, then describe Her worship and Stotra (the hymn of Tulasî) now. O Muni! By whom was She first worshipped? By whom were Her glories first sung? And how did She become therefore an object of worship? Speak out all these to me.

3. Sûta said :-- Hearing these words of Nârada, Nârâyana, laughing, began to describe this very holy and sin-destroying account of Tulasî.

DEVI BHAGAVATHAM IX (9) Skandha Ch.24.


Chapter XXIV

On the glory of Tulasî

1. Nârada said :-- How did Nârâyana impregnate Tulasî? Kindly describe all that in detail.

2-11. Nârâyana said :-- For accomplishing the ends of the Devas, Bhagavân Hari assumed the Vaisnavî Mâyâ, took the Kavacha from S’ankhachûda and assuming his form, went to the house of Tulasî. Dundubhis (celestial drums) were sounded at Her door, shouts of victory were proclaimed and Tulasî was informed. The chaste Tulasî, hearing that sound very gladly looked out on the royal road from the window. Then for auspicious observances, She offered riches to the Brâhmins; then She gave wealth to the panegyrists (or bards attached to the courts of princes), to the beggars, and the other chanters of hymns. That time Bhagavân Nârâyana alighted from His chariot and went to the house of the Devî Tulasî, built of invaluable gems, looking exceedingly artistic and beautiful. Seeing her dear husband before her, She became very glad and washed his feet and shed tears of joy and bowed down to Him. Then She, impelled by love, made him take his seat on the beautiful jewel throne and giving him sweet scented betels with camphor, began to say :-- 

DEVI BHAGAVATHAM IX (9) Skandha Ch.23.

Chapter XXIII


On the killing of S’ankhachûda

1-6. Nârâyana said : -- S’iva, versed in the knowledge of the Higher Reality, hearing all this, went himself with His whole host to the battle. Seeing Him, S’ankhachûda alighted from his chariot and fell prostrate before him. With great force he got up and, quickly putting on his armour he took up his huge and heavy bow case. Then a great fight ensued between S’iva and S’ankhachûda for full one hundred years but there was no defeat nor victory on either side. The result was stalemate. Both of them, Bhagavân and the Dânava quitted their weapons. S’ankhachûda, remained on his chariot and Mahâdeva role on His Bull. Hundreds and hundreds of Dânavas were slain. But extraordinarily endowed with divine power, S’ambhu restored to life all those of His party that were slain.